Toiminnallinen toukokuu
Pieni saaremme on taas tarjonnut parhaan mahdollisen oppimisympäristön. Harjoittelijamme Annin kanssa suunniteltiin paljon toiminnallista opetusta ja päästiin ulkoilemaan paljon.
Mittaamista harjoiteltiin myös ulkona ja suurimmat mittaustulokset tulivat Cooperin testiä juostessa.
Matematiikan opiskelu sai ihan uusia ulottuvuuksia, kun saimme lahjoituksena ison kasan pulloja ja tölkkejä. Lajittelimme ne ensin panttien mukaan ja laskimme, kuinka paljon rahaa niistä saamme. Sitten lajittelimme pullot uudelleen tilavuuksien mukaan. Lopuksi laskimme, kuinka paljon kukin saa rahaa jäätelö varten, kun viemme pullot kauppaan. Koululaiset kiittävät lahjoittajia, jäätelöt maistuivat.
Olemme aiemmin tämän vuoden aikana opiskelleet Pohjoismaita
esitelmiä tehdessä. Nyt pääsimme syventämään tietojamme rakentelemalla ulos
karttoja ja nimeämällä karttoihin paikkoja. Myös mummolat, ne paikoista
tärkeimmät, etsittiin kartalta.
Roskatkin tuli taas kerättyä ja raportti PSS:lle lähtee näillä näppäimillä. Vaikka lähes roskatonta rantaa on lasten mielestä tylsää siivota, iloitsimme kuitenkin siitä, että roskia todella löytyi vain vähän.
Kaiken ulkona opiskelun lisäksi olemme ehtineet veistellä kaarnalaivat ja ompelemaan niihin purjeet. Kesäloman alkuun on aikaa enää yksi viikko. Viimeisellä kouluviikolla aiomme ulkoilla ja viettää toivekoulupäiviä. Luulen, että myös Handelin jäätelötarjonta täytyy käydä tarkistamassa.
Kuulostaa mainiolta koulunkäynniltä! :-)
VastaaPoista