Hyvää joulua!

 Utön koululaisten joululoma alkoi hetki sitten. Yhdessä koettiin oppimisen riemua vielä viimeisenä koulupäivänä kun jokainen sai paljastaa salaisen tonttunsa kirjeen muodossa. Luokan joulukalenteri, "salainen tonttu", antoi jokaiselle pienen tehtävän tai vihjeen päivittäin. Lapset keräsivät salaiseen tonttukansioonsa tietoja tontusta ja kirjoittivat tänään kirjeet, joilla tontut saivat kasvot. 

Tonttu 1:

TERVE TONTTUKAVERINI

Minun nimeni on Muhkea Lastaaja, vaikka en olekaan muhkea. Olen vasta 189v. Mutta olen silti jo täysikokoinen 30cm tonttu. Silmäni ovat ruskeat. Syön melko paljon pipareita, koska se on minun lempiruokani. Lempivärini on harmaa ja punainen. Minulla on valkoinen jänis nimeltä hyppo. Se syö paljon porkkanaa ja riisipuuroa. Minä olen muuten postinkerääjätonttu. 

Olen hyvä taikomaan ja vakoilemaan, siksi taionkin vapaa-ajallani paljon. Asun punaisessa mökissä jossa on takka. Olen iloinen kun saan tehdä muille hyvää, lukea, taikoa ja antaa lahjoja. Olen pitkästynyt tosi harvoin, vain silloin kun ei ole toffeeta. Väsynyt taas olen silloin, kun olen tehnyt liiankin ahkerasti taikoja. Onnistuin kerran keksimään taian jolla joulupukki voi lentää ilman poroja. Olen ollut aika surullinen, koska mokasin vakoilun. Olen myös innostunut koska kohta on joulu. Olen todella tyytyväinen pitkästä kesälomasta. Minua myös vähän jännittää joulu.



Tonttu 2:


TERVE TONTTUKAVERINI!


Minun nimeni on Taapertava Puuronahmija!

Olen 202 vuotta vanha ja olen35 cm pitkä. 

Silmienvärini on siniset ja lempivärini on punainen ja valkoinen.

Lempiruokani on riisipuuro. Lemmikkini on haski. Hänen nimensä on Nuuhku ja hän on 3 vuotta ja hän syö polkkakarkkeja. Työtehtäväni on eläinten hoito tonttu. Leikin vapaa ajallani. Minulla on huone jossa on punainen sänky, taulu jossa on kuvia eläimistä ja työpöytä.


Olen iloinen eläimistä ja lapsista.Kun olen pitkästynyt lähden kävelylle. Joskus olen väsynyt jos olen tehnyt paljon töitä. Olen onnistunut piirrustuksessa. Olen surullinen kun porot katosivat. Mutta onneksi utön koululaiset löysi ne. Olen innostunut joululahjoista. Ja olen tyytyväinen tekemiin lahjoihin. Olen jännittynyt kun kohta on joulu.



Tonttu 3:


Terve!


Olen Väsähtänyt Piparihirmu ja olen 155 vuotta vanha. Minulla on ruskeat silmät ja olen 75 cm pitkä. Minun lempi ruokani on riisipuuro ja minun lemmikkini on poro. Poro tykkää karkkikepeistä ja poron väri on ruskea ja hän on 20 vuotta vanha. Minä olen lahjojenrakenta. Minun erityistaidot ovat että olen hyvä rakentaja. Minun talo on pieni mutta siisti. Olen iloinen kun on joulu.

Kun olen pitkästynyt otan stressilelun. Olen väsynyt kun porot pitävät ääntä. Oloni tuntuu onnistuneelta kun olen onnistunut työssä. Olen surullinen kun olen hukannut poroni. Olen innostunut kun joulu alkaa.



Tonttu 4:


Minun nimeni on Tehokas Puuronkeittäjä. Olen 300 vuotta vanha ja 97 cm pitkä. Ja mulla on ruskeet silmät. Ja mun lempiruoka on puuro ja mun lempiväri on punainen. Mun lemmikki on poro. Se syö karkkikeppejä. Ja hän on 7 vuotias. Ja nukkuu päivällä.

Erityistaidot: hän laulaa. Mulla on siisti huone ja mun huoneessa on keittiö ja sohva. Ja minä olen iloinen kun mä saan lahjoja. Kun mä olen pitkästynyt sitten menen ulos. Ja väsynyt kun olen nukkunut huonosti. Ja olen onnistunut kun minä tein paljon puuroa. Olen surullinen kun olen hukannut poroni. Olen innostunut kun joulu alkaa!



Hyvää joulua!






 


Kommentit

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Tyhjä naulakko

Ystävänpäivästä Yrityskylään

Joulujuhlasta kohti kevättä